Monday, February 18, 2013

Felixi värskekapsaborš veiselihaga

Heihoo! Tere! Sveiki!
 Kummaline kas pole? Viimane supikatse toimus pisut enam kui pool aastat tagasi. Asi oligi selles, et mu elustiil on vahepeal kõvasti muutunud ja seoses sellega ka toitumisharjumused. Aga endiselt ihkab mu hing vahel purgisupi järele. Täna toimus midagi eriskummalist, nimelt poes supiriiuli juures jäi mu pilk pidama borši juures. Eriskummaline selle tõttu, et ma pole kunagi borši armastanud. Mäletan juba lapsepõlvest, kuidas nihverdasin neist toidukordadest kuidagi mööda mil borši pakuti. Minu lapsepõlve ühed keerulisemad ja halvemad päevad olid alati need mil kooli sööklas pakuti kas borši või kisselli. See tegi mind tusaseks ja pani mõtlema, et miks inimesed seda küll söövad.
 Täna - olles umbes umbes 20 aastat vanem ja loodetavasti targem ja tolerantsem erinevate toitude suhtes, mõtlesin et teen selle katse. Sest ühtegi teadaolevat allergiat mul selles supis sisalduvate komponentide vastu pole. Pigem on lihtsalt on olnud minu jonnaks maitse- ja haistmismeel, mis selle supi vastu tõrkunud on.
Purk ise on ilus ja tegelikult paistab ka isuäratav.
Läbi klaaspurgi seina purgi sisu uurides tundub supp olevat vägagi punane, nagu üks borš olema peab.
Purgi kaane maha keerates vaatas mulle vastu supi pealpoolne kiht, mis väga isuäratav välja ei näinud. Silmad korraks kinni pannes kallasi siis purgi sisu potti. Potis purgist välja kallatuna oli sisu üsnagi erkroosa-lillakas.
Juhend ütles, et vett tuleb panna purgi sisuga 1:1. Tegingi nii. Soovitan sellele supile vett vähem panna, muidu muutub ta lihtsalt veidi lurriseks. Mina isiklikult olen harjunud üle keskmiste paksemate suppidega.
Kallasin siis vee ja panin keema, keeta oli vaja 2 minutit. Pärast supi valmimist oli minu köögis üsnagi hea borši lõhn. Isegi mulle, kellele borš kunagi meeldinud pole, hakkas see meeldima ja pani neelud käima.
Mulle ausalt öeldes see supp meeldis. Polnud väga hapu ja koostisosad tundusid tasakaalus olevat. Küll aga oli vähevõitu liha. Purgi sildi peal oli välja toodud "veiselihaga", mis pani mind mõtlema, et selles supis on üle keskmise rohkem liha. Tegelikult olid seal imepisikesed lihatükid ja needki üsna hõredalt.
 Üldiselt on supp paraja soolasusega, lõhn pole väga intensiivne ja pärast keetmist näeb maitsev välja.
Nagu Felixi suppidega ikka - saab ühes purgitäiest keskmiselt 2-3 portsjonit. Mina serveerisin selle omale hapukoorega.
Ütleks, et see supp on oma hinda ja söömist väärt. Boršihuvilisele peaks kindlasti maitsema. Purgi peal on ilusti suurelt kirjas, et see on naatriumglutamaadi ja sälitusainete vaba.
Head isu!

Üldised parameetrid:
Hind: 2.35 EUR
Kalorsus: 392 kcal
Purgi kaal: 530g


1 comment:

  1. väga tubli, et blogi ei ole surnud. järgmisena palun põldoasupp.

    ReplyDelete